Digitális oktatás 2020/2021-es tanévben(?)

digitális oktatás

A digitális oktatás kiemelt szerepbe került az előző tanévben, 2020 tavaszán. A digitális technológia oktatási relevanciája hangsúlyosabb lett, mint eddig bármikor.

Hamarosan kezdődik a következő tanév, de még nem lehet pontosan tudni, milyen oktatási forma rajtol szeptemberben. Az lehet, hogy megint az iskolai félév közben lesz váltás. A 2019/2020-as tanév utolsó féléve komoly tanulság az oktatás szereplőinek, az iskoláknak, tanároknak és a diákoknak is. Sokak szerint a szülőknek is volt néhány nehezebb napja A témában Horányi Gáborral a Lauder Javne Iskola főigazgatójával készített interjút az eduline.hu.

A digitális munkarendnél nem annyira a lexikális ismeretek, hanem a gyakorlati készségek, kompetenciák számítanak. A tanulás minél inkább a diákok saját feladatává, felelősségévé válik.

Ha a digitális oktatás, mint rendszer és eszköz megfelelően kerül használatra, az nagyban segítheti az oktatás fejlődését, a szemléleti mód szintjén is. A frontális, hierarchikus rendszer megszokásain túl, ahelyett, a készségek, nem csak a digitális kompetenciák, de más kreatív, konstruktív tényezők is erősödhetnek. Emellett sokkal több lehetőség nyílhat a differenciálás csoportos, és egyéni megvalósulására. A digitális oktatás, munkarend bevezetése, még ha kényszerből is, igazolta, hogy nem csak a tanártól lehet tanulni, viszont a tanároknak, a tanárságnak, az iskolarendszernek fejlődnie kell. A gyerek akkor is maga tanul, ha szemben állnak vele, és okítják. A tudása önmagában keletkezik.

A konstruktivizmus szerint a tanulás során nem az történik, hogy elménket, mint üres papírlapot teleírja a tapasztalat, sokkal inkább meglévő sémáink határozzák meg, hogy egyáltalán milyen információkat veszünk fel, és azokból milyen belső modelleket építünk fel. Ezek a belső modellek tehát nem passzív lenyomatai a külvilágnak, hanem személyes konstrukciók. Ha segítik a környezethez való alkalmazkodást, tehát adaptívak, akkor megerősödnek, ellenkező esetben új konstrukcióknak kell átadni a helyüket, írja Knausz Imre pedagógiai szakértő.

Spread the love

One thought on “Digitális oktatás 2020/2021-es tanévben(?)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top